söndag 2 maj 2010

SUCKELISUCK

terminens sista deadline, jag är dum-i-huvudet-och-efterPMSig-och ja. en sån "enkel" sak som att skriva en krönika om min nicaraguapraktik, hur bra gick det? nejnej storstopp i hjärnan. till slut blev den utklämd men åh. nej. nej. nej. MENTALT MOTSTÅND. (jag skrev inte att jag hade ett missat samtal från nicaragua häromdagen. åh dåligt samvete-gnag-gnag-gnag.) blogginlägget som krönikan skulle baseras på finns här.

och första maj. alltså, dubbelsuck åt kukarna som arrade det revolutionära tåget och hade bestämt att djurrättsalliansen inte fick ha sin banderoll eftersom "den inte handlar om klasskamp". herregud, reaktionär machovänster at it's best eller vad? Läs Lisa Gålmarks "Skönheter och odjur" för en förklaring till varför djurrätt, feminism och klasskamp hör ihop. Jag undrar om en queerkampsbanderoll hade varit välkommen? Hej intersektionell analys, hejdå machostrukturer.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar