torsdagen den 24:e september 2009

är du NORMAL, lilla vän?



this is where i'm at.

är i blekinge för att begrava min fina morfar. gick tidigare från skolan idag, att lyssna var okej men bara tanken på att sätta mig och skriva meningslösa ingressövningar? FÖR MKT, nära ihopbrytningsläge.

åkte till centralen, tänkte att JO jag förtjänar en glossy tidskriftstreat. tänka sig att pressbyrån numera tar in amerikanska coolhets-feminist-livstilist-magasinen (men åh jag älskar dom) Bust och VenusZine, samt väldigt "lesbiska" Curve och den brittiska motsvarigheten Diva. Som den här gången gjorde en FAT ISSUE och jag köpte den självklart och två olika icke-veganska moffchoklad och satte mig på tåget med Brittan på högsta mp3-volym.

(u wanna piece of me?)

en fat issue utan Beth Ditto på omslaget, tänka sig, framsteg.

och jag har funderat lite mer på artikelserien som jag måste skriva för skolan. jag är skadad av akademisk prestationsångest, tänker att det måste vara SÅ FÖRBANNAT BRA och ANALYS och JA NI VET. NEJNEJ.

nog vill jag skriva om KROPPAR och NORMALITET. kanske intervjua en fettaktivist, en transaktivist och en autist-/nån-annan-diagnos-aktivist. åh jag vet inte. tips och råd, snälla!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Måste det va en AKTIVIST? Kan du inte nöja dej med en alldeles vanlig transa eller go-rund person? Dom har nog aktiva tankar fast dom är vanliga, och alldeles normala på sitt sätt? Eller?

tycker Birgitta G

Skicka en kommentar