lördagen den 22:e augusti 2009

tantattack

det har varit malmöfestival och couchsurfarbesök och fika och lady sovereign och igår insåg jag vilken tant jag har gått och blivit. nå, tänker vissa, det är väl ingen nyhet, men jag kan försäkra er om att min tantighet nått nya höjder, alltså följer här några slutsatser från de senaste veckorna: 1. jag föredrar ofta att dricka te, äta en bit choklad och läsa poesi framför alkohol och utgång. 2. jag lägger mig gärna tidigt för att kunna gå upp tidigt nästa dag och gå en promenad i skogen. 3. jag tycker att jag redan har alla prylar och kläder jag behöver och undviker därför shopping in i det längsta. 4. bakning, städning, tvättning, you name it - i love it.

för övrigt tycker jag att ni ska läsa fina lovisa eklunds diktsamling "skicka osten, jag har faktiskt cancer". igenkänningsfaktor: hög. särskilt dikten om "klass a"-människor, extremt träffsäker.

och den här mediastormen kring friidrottaren caster semenya. alltså. kan det bli tydligare att kön är en social konstruktion? queersammanbrott har skrivit bra om saken, läs det.

och skolstart på måndag. jag är lite nervös, och om det finns nån enda liten chans att det nånstans finns nån slags gud så är det nu jag ber till henom om att det i klassen ska finnas åtminstone EN (that's all i ask for) bundsförvant och partner-in-crime. journalistskolan, here i come!!!

4 kommentarer:

Queersammanbrott sa...

Jag känner precis samma sak. Hoppas, nu när skolan börjar igen, att det finns iallafall en liten queer i min klass. Eller, om så inte finns, iallafall en enda människa som inte säger att "jag har absolut iiiiinget emot homosexuella". Annars så blir det till att ägna hela min fritid åt terapi hos HBTQ-studenterna, RFSL eller RFSU. Hittar du på ett bra sätt att överleva heteronormsuniversitetet, do tell me!

Lina sa...

är det skurup journalistskola? isf känner jag till en som ska börja nu i höst också som är rad. alva heter hon.

Karin sa...

ja det är skurup! nu gjorde du mig glad!

Lina sa...

yay!

Skicka en kommentar