onsdag 15 juli 2009

baltresan

euhöjdare träffas i stockholm för att hamra ut riktningen för eu:s rasistiska (anti-)asylpolitik. på radion säger en reporter att man nu vill att flyktingar ska behandlas LIKA i alla eu-länder, för som det är nu får vissa bo i läger medan andra (dom i sverige...) har det rätt så bra. (jag refererar bara vad hon sa.) jag undrar om reportern egentligen vet nåt om hur asylsökande har det i sverige. och såklart om likabehandling innebär auschwitz för alla. (eller ja, det fattar vi väl att det gör.) hej och hå reporter, ta ställning mot etablissemanget nån jävla gång då! och jag undrar såklart lite varför jag sitter här och inte är i stockholm och demonstrerar.

nån gång ska jag iaf göra den här lilla resan. känns särskilt aktuellt nu efter att litauens homofoba nya lag gått igenom. och couchsurfing är verkligen the shit.


Visa Baltresan på en större karta

0 kommentarer:

Skicka en kommentar